Jak nemít průměrnou kavárnu

Již nějakou dobu společně s Magazínem Patriot hodnotím kavárny v Moravskoslezském kraji. Během této doby jsem si uvědomila, že pokud je kavárna průměrná a já neudělám hodnocení okamžitě, je pro mě náročnější hodnocení zrealizovat. Kavárna mi jednoduše neutkví v paměti. A bohužel většina kaváren je průměrných a opravdu mě příliš nezaujmou.

Abyste zaujali musíte být nevšední, výjimeční a mít lákadlo pro lidi. V současné době je na každém rohu kavárna a lidé mají neskutečně na výběr kam zajít. No a vy musíte z této hromady vystoupit a přilákat zákazníka právě k vám. Příjemné prostředí, “dobrá” káva a dezerty už nestačí. Je třeba do toho dát více.

Lidé se mě denně ptají, kam na opravdu skvělou kávu v tom či onom městě a já bych ráda tahala jedno eso z rukávu za druhým. Bohužel se prozatím mohu zaručit vždy jen za pár z nich. V Ostravě třeba jen za takových šest. Což není špatné, ale na celkové množství kaváren v Ostravě je to velmi nízké číslo.

Jak tedy zvýšit počet kvalitních kaváren, které budu moci doporučovat? Dělejte wow věci.

 A co můžou být tyto wow věci? Wow tak, abych vám pak dala v hodnocení plných 5 kávových bodů? Zde je pár tipů. Jen kombinace několika (nejlépe všech) z nich vám předpoví úspěch.

  1.  Výjimečný produkt – produkt, který ve městě nebo části města nikde jinde není. Interiér s duchem, nevšední místo, vyhlášený nápoj, zvířátka (poslední dobou jsou moderní kočky), spojení kavárny s obchůdkem,…
  2. Příběh – komunikujte proč jste kavárnu otevřeli, jak jste k tomu nápadu přišli. Půjde tak o osobnější marketing a ve finále i vztah k zákazníkovi.
  3. Profesionalita – obsluhujte své zákazníky tak, jak byste chtěli být vy sami obslouženi. Úsměv a doporučení zákazníkovi to nejlepší pro něj je samozřejmostí. Obsluha je stěžejním pilířem kavárny.
  4. Kvalitní suroviny – nejlépe čerstvé, domácí či bio kvality. To teď letí a myslím, že se tento trend udrží. Vytvářejte sezónní nápoje, zákusky a drobné občerstvení. Raději spolupracujte s rodinnou cukrářkou, která vám napeče denně čerstvé, než si kupovat polotovary od velko-dodavatelů.
  5. Vzdělání – i v kávě se trendy neustále vyvíjí. Doporučuji zainvestovat na začátku do kávového školení a poté čas od času navštívit kávový festival, který vám rozšíří obzory. Zajistíte si tak hned od počátku správné návyky při přípravě kávy. Jakmile vás navštíví i trochu náročnější zákazník, nebudete překvapeni.

Ještě pořád chcete mít průměrnou kavárnu? Zapomeňte na to.

Buďte výjimeční. Buďte mezi těmi kavárnami, o kterých se bude mluvit. Jinak vám doporučuji, raději do otevření kavárny nechoďte.

Uvažujete o otevření kavárny? Chcete konzultovat váš kavárenský nápad a získat zpětnou vazbu, zda má dostatek wow znaků? Neváhejte mě kontaktovat.

Lucie Nadymáčková

Coffee Coach

775 218 693

lucie@coffeecoach.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *